Stai la saună cu masura!

Panouri solare presurizate,cazi cu hidromasaj,cazane cu gazeificare

Stai la saună cu masura!

3 martie 2013 Saune 0

Sauna este foarte potrivită în cazul în care doreşti să elimini toxinele din corp sau dacă vrei să scapi de durerile musculare.

 

Însă, pentru ca statul la temperaturi foarte mari să nu fie dăunător, trebuie să fii foarte atentă la câteva amănunte, în momentul în care decizi că trebuie să faci saună. În primul rând, dacă ai luat o astfel de decizie ar trebui să treci pe la cabinetul medical pentru a fi sigură că nu ai probleme cardiace sau cardiovasculare, probleme dermatologice, nu ai afecţiuni neurologice sau că nu eşti însărcinată. Temperatura optimă pentru sauna uscată este de 80°C-90°C, iar primele trei şedinţe nu trebuie să depăşească zece minute. În timp, perioada petrecută în saună poate creşte până la 15 minute. Şedinţele de saună nu trebuie efectuate foarte des. O periodicitate de două sau trei zile este recomandată pentru eliminarea toxinelor. Dacă temperatura saunei este de 80°C-90°C, timpul optim de utilizare este 10-15 minute. Durata maximă recomandată este de 20 de minute. Timpul petrecut în saună diferă însă de la persoană la persoană.

În cazul în care preferaţi sauna umedă, trebuie să ştiţi că temperatura este cuprinsă între 40°C şi 60°C. În sauna umedă se toarnă periodic apă peste pietrele încinse, pentru a se obţine aburul. În cazul în care temperatura este prea mare, există riscul opăririi pielii. Sauna uscată poate fi folosită şi ca terapie dacă pe pietrele din interior se picură uleiuri esenţiale, cu proprietăţi calmante.

Dacă se exagerează cu sauna, pielea şi părul pot avea de suferit. Pentru ca părul să fie protejat, pe timpul şedinţei poate fi acoperit cu un prosop. După finalizarea şedinţei pielea are nevoie de o hidratare puternică, deci este bine ca după duş să foloseşti o cremă de corp puternic hrănitoare.

Sauna este interzisă în cazul în care există afecţiuni dermatologice, boli genitale, graviditate, afecţiuni neurologice, afecţiuni circulatorii, infecţii generale febrile, virale sau bacteriene, hipertiroidism, tumori sau boli venoase cronice.

Chiar dacă multe persoane cred acest lucru, trebuie să ştii că sauna are rolul de a detensiona musculatura corpului şi pentru a elimina toxinele din organism, dar nu pentru a slăbi. Dacă doriţi să scăpaţi de kilogramele în plus, sportul şi dieta vă pot ajuta.

Înainte de efectuarea şedinţelor de saună este recomandat să nu se consume mâncăruri grele sau picante. Din cauza temperaturii ridicate, pot apărea stări de disconfort. Se pot consuma alimente uşoare şi, evident, multă apă. În perioada şederii în saună corpul suferă o uşoară deshidratare. După o şedinţă, alegeţi un meniu uşor, pe bază de carne slabă, legume, lactate degresate sau fructe.

Variante de sauna

  • Caldarium (baia de aburi romană)
  • Hamam (baia de aburi turcească)
  • Banja (baia de aburi rusească)
  • Temascal (baia mexicană)
  • Baia de aburi irlandeză
  • Tylarium (combinație între sauna tradițională și o baie de aburi moderată)